ایران ماندگار
نقش و كارآمدي ولايت فقيه در جامعه جمهوري اسلامي در بدو ظهور يك نظام نوپا با تأسي از سيره اهل بيت (س) توانست به تثبيت برسد اين نظام كه بر آمده از اسلام و معارف قرآني است و الهام گرفته از حكومت هاي الهي…
قالب وبلاگ
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت ایران ماندگار خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







نقش و كارآمدي ولايت فقيه در جامعه

جمهوري اسلامي در بدو ظهور يك نظام نوپا با تأسي از سيره اهل بيت (س) توانست به تثبيت برسد اين نظام كه بر آمده از اسلام و معارف قرآني است و الهام گرفته از حكومت هاي الهي و سياسي، نبوي، علوي و حكومت عدل جهاني مهدوي است خود را در برابر اين ارزشها و آرمانها متعهد مي داند كه براي رشد و بالندگي و رسيدن به كمال و كرامت انساني در جهان تلاش كند و بتواند الهام بخش در جهان باشد اين تمدن بزرگ ايراني اسلامي با مختصات دنياي نو و مقتضيات زمان و تحولات بشري در همه ي ابعاد فكري و عيني در انديشه و عمل توانست قله هاي سعادت را يكي پس از ديگري طي كند. انديشه مقام معظم رهبري به عنوان معيار و مبناي فكري و نظام اسلامي بخوبي اين جامعيت و چند نگري را در خود هويدا مي سازد.

نقش ولايت فقيه در جامعه

1-ولايت فقيه هديه الهي

از ديدگاه امام خميني(ره) اقتدار اسلام پيروزي و سعادت معلمين، كرامت انسان و عظمت و سربلندي امت اسلام در سايه نعمت ولايت فقيه تضمين مي شود. همچنين ايشان ولايت فقيه را براي امت يك هديه الهي نام مي برند. تجربه 30 سال انقلاب اسلامي در مقابله با انواع توطئه هاي خطرناك استكبار جهاني تاكنون به همه ثابت كرده است كه ستون بزرگ خيمه اسلام و انقلاب اسلامي و بزرگترين عامل پيروزي اين امت و شكست و ذلت دشمنان همانا ولايت فقيه است.

2-وظايف فقيه بزرگترين سد در برابر ديكتاتوري است

استبداد را ما مي خواهيم جلويش را بگيريم با همين ماده اي كه در قانون اساسي است كه ولايت فقيه را درست كرده اين استبداد را جلويش را مي گيرند . . .  »

 

3-ولايت فقيه نگاهبانان كرامت انساني و منافع نظام است.

از نظر امام خميني (ره) ولايت فقيه، حافظ انسانيت و كرامت و حرممت انسانها و جوامع انساني است و اين در حقيقت بزرگترين و مترقي ترين اثري است كه بر ولايت فقيه مرتبت است.

همچنين حضرت امام (ره) مي فرمايند: « حالا وقتي كه صحبت مي شود مي نويسند چه مي كنند هي كوشش مي كنند كه اسلام نباشد . . .  گاهي به دلسوزي در قضيه ولايت فقيه  . . .  نمي دانند كه اسلام و پيغمبر و اولياي اسلام  . . .  . مي رفتند و اشخاص كه بر خلاف مسير انسانيت هستند آنها را دفع مي كردند و سياسي مملكت را حفظ مي كردند.

4- ولايت فقيه حافظ كيان اسلام و مسلمين

امام(ره) فرمودند:

من به همه ي ملت و به همه ي قواي انتظامي اطمينان مي دهم كه امر دولت اسلامي اگر با نظارت فقيه و و لايت فقيه باشد آسيبي بر اين مملكت نخواهد وارد شد . . .  » پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت ما نرسد.

5-ولايت فقيه مترقي ترين حكومت

تعهد و تقيد مقام معظم رهبري به اسلام و مباني ، آن و درجه تقواي ايشان به حدّي است كه حضرت اما خمني(ره) مي فرمايند:

در بين دوستان متعهدان به اسلام و مباني اسلامي از جمله افراد نادر هستيد كه چون خورشيد روشني مي دهيد.

رهبر معظم انقلاب واجد شخصيتي چند بعدي و برجسته هستند، فقيهي عادل و زمان شناس سياست مداري آينده نگر و اخلاق محور و هوشمند انديشمندي فرزانه و مديري توانمند مي باشد. ولايت ايشان نه بر مرز ها بلكه بر دلهاي مردم ايران حكومت مي كند.درك انديشه هاي رهبري توجه به اين نكته است كه ايشان درك عميقي و كاملي از انديشه ها و آرمان هاي امام راحل و سعي بليغ رسا دارند كه نظام جمهوري اسلامي پس از امام (ره) كاملاً در راستاي انديشه ها و ارمانهاي امام (ره) در سايه رهبري تداوم داشته است هر چند ولايت انقلاب اسلامي از يك سو در همه ي حوزه ما ذره اي از آرمانها اصيل اسلامي و انقلابي كوتاه نمي ايد ايشان در تمام مسائل تحت عنوان كلي آرمان گرايي واقع بينانه و درك و تبيين تحليل درست و منطقي دارند و از سوي ديگر اين آرمان ها را در حوزه واقعيت ها نسبت به شناخت دقيق واقعيت هاي عيني به شيوه اي عقلاني و معتدل پي گيري مي كنند. تدبير هوشيارانه ايشان در امر حكومت بسيار حياتي است چرا كه نظام ما از سوي انديشه ما و اعمال آرمان گرايانه غير واقع بين و واقع گرايي غير آرماني مورد تهديد دشمنان انقلاب است. ايما و اشاره هاي ايشان در امر موجود تدبير و تحليل ايشان در مواردي خاص نوعي واقع بيني تيز و هوشيارانه از نوع حكمت است كه در عين حال با التزام به اصول و مباني بنيادين نظام در شرايط موقعيت خاص تصميم گيري خاص مي گيرند. ارائه رهنمودهاي عادلانه و آگاهانه ايشان  در تمام عرصه سامان دادن و فراهم آوردن يك زندگي همراه با رفاه و عدالت براي ملت و همراه با هويت آرماني اصيل ايراني و اسلامي است. رهبر معظم انقلاب  در طول اين چند سال هميشه شيطنت هاي استكبار را گوشزد مي كند و در تمام عرصه ها از جمله عرصه فرهنگ با طراحي مهندسي فرهنگي و در عرصه سياست و بصيرت سياسي هشدار به طراحي هاي دشمنان و تهيدات آنها از جمله ناتوي فرهنگي ، استعمار فرانوين جنگ نرم، با ترسيم راهبرد قدرت نرم در مقابل آنها، پيشرفت و عدالت را به منزله دوبال سعادتمند كشور طراحي و راهبرد ايستادگي و مقاومت در عرصه انرژي صلح آميز هسته اي ، هوشياري در فتنه هاي منطقه اي و پرهيز از حمايت فتنه گران منطقه اي و بين المللي حمايت از جنبش هاي اسلامي ، تشييع ملتها در مقابله با استكبار جهاني ، راهبرد امنيتي و دفاعي و . . .  كه نشان از كارآمدي مديريت ولايت فقيه در اداره كشور بوده است. قطعاً عزت و اقتدار بين المللي عمق بخشي داخلي و خارجي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي عظيم ايران در تمام عرصه ها گام هاي بزرگ در عرصه تمدن سازي اسلامي طراحي و تعميق گفتمان اصولگرايي در كشور پيروزيهاي بين المللي و منطقه اي و . . .  در گرو هدايت هاي داهيانه و بينش عميق و بصيرت بلند مقام عظماي ولايت است . آنچه امروز با اقرار دشمنان انقلاب عامل گيجي و ناتواني  آنها در مواجهه با نظام اسلامي گشته همين هوشياري و بصيرت رهبري فرزانه و بيداري ملت قهرمان و پيرو ولايت فقيه است.

فوكوياما نظريه پردازژاپني اصل امريكايي در كنفرانس اورشليم با عنوان بازشناسي هويت شيعه عنوان داشتند. « شيعه پرنده اي است كه دو بال دارد يك بال سبز و يك بال سرخ آن بال سبز پرنده كه مهدويت و عدالت خواهي است و بال سرخ پرنده را شهادت طلبي كه ريشه در كربلا دارد و شيعه را فنا ناپذير كرده است اين پرونده زرهي به نام ولايت فقيه « ولايت پذيري » دارد و افق پروازش خيلي بالاتر از تيرهاي ماست . اگر بخواهيم و بتوانيم به تار پود آن دست پيدا كنيم بايد ريشه ولايت فقيه را بزنيم اگر آن را نزنيم نمي توانيم به ساحت قدسي كربلا و مهدويت تجاوز كنيم.

و در آخر :

جمهوري اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) با تأسي از سيره اهل بيت (س) حكومت علوي قيام حسيني و انتظار و اميد به ظهور حكومت عدل جهاني مهدوي به پيروزي رسيد و اين انگيزه را در هشت سال دفاع مقدس حفظ نمود و در طول حكومت اسلامي به اوج رسانيد و با پيروزي و حمايت از ولايت فقيه قوام نظام اسلامي را تداوم بخشيد. جمهوري اسلامي با داشتن چنين بينشي و نگرشي در بدنه جامعه مي تواند به عنوان يك فرهنگ بنيادين سياسي نه يك احساس و عاطفه ي زودگذر در تمام صحنه هاي تهاجم و دفاع بازدارندگي را متحول و افكار عمومي جامعه را هوشيار و بيدار و آگاه نگه داشت اين روحيه ي ملي و قدرت نرم ابتكار عمل نو در همه ي عرصه ها از آن خود ساخت اين دفاع و تأمين امنيت همه جانبه نيازمند پشتوانه نيروهاي اجتماعي است حضور مردم در تمام عرصه ها بازدارنده هر تهديد و توطئه و جنگ رواني و رسانه اي است. تحليل گران غرب از جمله «ميشل فوكووتدا اسكاچ پل» در تحليل جمهوري اسلامي فرمودند: دل بستگي و تعهد مردم ايران به مباني اصول مذهب شيعه و الگوهاي آن از قبيل حضرت علي (ع) و امام حسين (ع) از عوامل اصلي وقوع انقلاب اسلامي معرفي كرده اند. » موفقيت برتر جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگترين و غني ترين كشور منطقه با پيشينه ي تاريخي كهن و موقعيت استراتژيك كه الهام بخش ملت هاي آزاده گرديده حريم هاي مصونيت بخش و خاكريزيهاي دفاعي فراواني را در اطراف وطن فراهم آورده است در اين راستا موقعيتي سرشار از اميد به آينده و شكوفايي نيروها، كنترل رسانه هاي صوتي، تصويري و مكتوب ، مي تواند بر فضاي مجازي تهديد نرم دشمن پيروز گردد ولايت فقيه ، محوري ترين و كليدي ترين ركن نظام جمهوري اسلامي ايران است ركني كه با هوشياري ، تيزبيني ، درايت و جامع نگري پيروي از آرمانهاي بلند حضرت امام خميني(ره) كارآيي و كارآمدي خود را اداره حكومت حل مشكلات كلان ضمن حساسيت از كشتي انقلاب آن را به سر منزل مقصود هدايت كرده است، در مقابله با هجوم دشمنان بستر سازي و اصلاح زمينه ها در دستور كار مقام معظم رهبري است ايشان ضمن تأكيد بر دشمن شناسي و شناخت ابزار دشمن اهتمام به فرهنگ سازي و اصلاح زمينه ها و تدوين سندي براي توسعه ايران اسلامي ترتيب داده است.

ايشان با تيزبيني و هوشياري با ترسيم سندي چشم انداز 20 ساله ايران كشوري توسعه يافته دانسته در اين افق 1404 متناسب با مقتضيات فرهنگي، جغرافيايي و تاريخي خود متكي بر اصول اخلاقي و ارزش و اسلامي و ملي و انقلابي كشوري توسعه يافته در آينده اي نزديك به صورت مدوّن و تحقق يافتي مي باشد.

منبع : http://www.ido.ir



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط نفر مجموع امتیاز :

درباره : [Post_Cat_Title] ,

l

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته
» سپاه پاسداران جان بر کف »» جمعه 29 اسفند 1399
» ماهواره های ایرانی »» چهارشنبه 12 آذر 1399
» اقتصاد مقاومتی »» جمعه 31 مرداد 1399
» وظیفه ما در سال جهش تولید چیست ؟ »» جمعه 30 خرداد 1399
» ضرورت رونق تولید در شرایط تحریم »» جمعه 30 خرداد 1399
» تأثیر انقلاب اسلامى بر پیشرفت‌هاى آموزش و پرورش »» شنبه 13 اردیبهشت 1399
» هنر انقلاب؛ جرئت دادن به پیر و جوان »» شنبه 13 اردیبهشت 1399
» بیماری غربزدگی »» یکشنبه 31 فروردین 1399
» فناوری نانو »» پنجشنبه 29 اسفند 1398
» بلایی به نام اصلاحات »» شنبه 07 دی 1398
آمار کاربران


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ایران ماندگار مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

ایران ماندگار