ایران ماندگار
نقش ولی فقیه در مقابله با جنگ نرم تعريف جنگ نرم : جنگ نرم « saft war » در حقيقت شامل هر گونه اقدام نرم افرادانه اعم از از رواني، تبليغاتي ، رسانه اي ؛، فرهنگي و اجتماعي است كه جامعه يا گروه…
قالب وبلاگ
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت ایران ماندگار خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







نقش ولی فقیه در مقابله با جنگ نرم

تعريف جنگ نرم :

جنگ نرم « saft war » در حقيقت شامل هر گونه اقدام نرم افرادانه اعم از از رواني، تبليغاتي ، رسانه اي ؛، فرهنگي و اجتماعي است كه جامعه يا گروه هدف را نشانه مي گيرد و بدون درگيري نظامي و گشوده شدن آتش ، رقيب را به انفعال يا شكست وا مي دارد.  در كنار مفهوم جنگ نرم دو مفهوم ديگر نيز وجود دارد قدرت نرم « soft power » و تهديد نرم « soft tveatmext »‌ اين دو مفهوم به درك بهتر جنگ نرم كمك مي كند.

تعريف قدرت نرم :

يعني توانايي عميق اراده به ديگران ازطريق جلب نظر او و متقاعد ساختن او بدون استفاده از زورو فشار فيزكي.دو نوع قدرت مرتبط با يكديگريعني قدرت سخت و نرم يكديگر را پشتيباني و تكميل مي‌نمايند.» جوزف ناي در كتاب قدرت نرم مي گويد: « قدرت نرم عبارت است از توانايي كسب مطلوب از طريق جاذبه نه از طريق اجبار و يا تطميع . »

تعريف تهديد نرم: «مجموعه از اقداماتي كه موجب تغيير و دگرگوني در هويت فرهنگي و الگوهاي رفتاري مورد قبول يك نظام سياسي مي گردد. در تهديد نرم از ابزار فرهنگي و با هدف تأثير گذاري بر ذهن ها و بارورها استفاده شود.»

 هوشياري ولي فقيه در مقابله با جنگ نرم تهديد نرم و ناتوي فرهنگي :

براي اولين بار رهبر معظم انقلاب سكاندار جمهوري اسلامي ايران خطر جنگ نرم و ناتوي فرهنگي را گوشزد نمود. ايشان در دهه هاي اخير مكرراً از مفاهيم و نقشه هاي دشمن پرده بر مي دارند . و تهاجم و شبيخون فرهنگي را مطرح مي كنند و نسبت به استعمار فرا نوين هشدار مي دهند. ايشان مي فرمايند:

«  . . .  مجموعه ي زنجيره اي به هم پيوسته رسانه هاي گوناگون و اينترنت ، ماهواره ها تلويزيون و راديو ها .  . . كه در جهت مشخصي حركت مي كنند تا سر رشته تحولات جوامع را به عهده بگيرند . . .  اين ها صهيونيست ها و سرمايه‌دارهايند و عمدتاً هم در آمريكا و اروپايند . همان شبكه و همان ناتوي فرهنگي در مجموعه ي خود. بسياري از اين دانشمندان ، متفكران ، هنرمندان ، ادبا و امثال اينها را هم دارد.» همان طوري كه گفته شد راهبرد جديد مبارزه با اسلام ناب محمدي (ص) همان ناتوي فرهنگي است كه يكي از برجسته ترين جنبه هاي نبردهاي نوين از جمله «جنگ نرم» است.

مقام معظم رهبري با پيش بيني و شناخت نسبت به تغيير رويكرد ناتو از عمليات نظامي به عمليات فرهنگي جهت جذب و عضويت كشورها به اين پيمان فرمودند: « باندهاي بين المللي زر و زور كه براي تسلط بر منافع ملت ها سازمان نظامي ناتو را تشكيل داده بودند اكنون براي نابودي هويت ملي جوامع بشري و تحقق بيشتر اهدافشان در پي تشكيل نانوي فرهنگي هستند تا با استفاده از امكانات زنجيره اي متنوع و بيشتر گسترده رسانه اي ، سر رشته تحولات سياسي، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور ها و ملت ها را به دست بگيرند كه بايد هوشيارانه اين مسئله را زير نظر داشت. »

1-اشكال و ابزارهاي جنگ نرم :

جنگ نرم با اشكال مختلف همچون ، جنگ رواني ، جنگ رايانه اي ، جنگ اينترنتي و راه اندازي شبكه هاي راديويي و تلويزيوني اجرا مي شود اين جنگ ابعاد گسترده تر از همه ي آنهاست . مقام معظم رهبري در تبيين خطوط اصلي طراحي دشمن در جنگ با نظام اسلامي فرمودند:« مخدوش كردن نشانه هاي اميد و تبديل آنها به نشانه هاي يأس و ترديد و القاي بن بست و سياه نمايي و در نهايت گرفتن پويايي جامعه يكي از خطوط مخالفان است. اكنون استراتژي جنگ نرم ، در حال حاضر با پشتياني دهها كانال تلويزيوني در راديويي و دههاسايت اينترنتي در رويارويي با جمهوري اسلامي هدف تخريب را دنبال مي كنند. در اين جنگ از پيچيدگي و ظرافت رسانه ها در تصميم گيريها درباره طراحي و تدوين استراتژي چار چوب‌هاي نظري ، تكنيك هاي كاربردي در عملياتي كردن اهداف و مأموريت ها استفاده مي گردد . قدرت نرمي كه دشمن در تهديدات خود از طريق رسانه به كمك مي گيرد، استفاده از رسانه هاي ديداري ، نوشتاري ، ديجيتالي و بهره گيري از آنها براي رسيده به اهداف شومشان است. در اين نوع تهديد قدرت نرم دشمن مخاطب را نه از روي زور و اجبار بلكه با رضايتمندي خود انسان به خواسته قدرتمند تن در مي دهد در اين نوع قدرت بر روي افكار سرمايه گذاري مي شود و با تغيير در ذهنيت ها نوعي عينيت مجازي توليد مي شود. اين نوع قدرت قدرتي متقاعد كننده است و اثر رواني با تبليغات متنوع رسانه اي كه موجب وحشت ذهني از امكانات دشمن در ساختن تصويري اغراق آميز از اوست . «در واقع قدرت نرم با استفاده از ارتباطات ، اطلاعات، انفور ماتيك، الكترونيك، رسانه هاي ديجيتالي ، ماهواره ها ، ابر رسانه هاي خبري اينترنت مطبوعات و امواج راديويي و تلويزيوني با تبليغات در جهت متقاعد كردن رقيب را دشمن « تغيير نگرش او مي‌كوشد. »   

قدرت نرم دشمن از طريق سياست نرم و تأثيرگذاري غير مستقيم و غير محسوس و نامرئي حاصل مي شود و به نوعي مبتني بر دستيابي به قدرت از طريق فضاسازي و كنترل ذهنيت و اراده جامعه است.قدرت نرم دشمن محصول برآيند تصوير سازي مثبت ارائه چهره موجه از خود كسب اعتبار در افكار عمومي داخل و خارجي ، تأثيرگذاري مستقيم و غير مستقيم توأم با رضايت بر ديگران ، اراده آنها را تابع اراده ي خويش نمودن است. در اين جنگ عناصر كليدي دشمن تبديل تعيين ها به شك ها در نظام باوري ، ارزشي ، هنجاري و اخلاقي تبديل رحمت و مودّت به بغض و كينه و نفرت در تخريب شخصيتها و افكار عمومي و ايجاد فضاي جنجال آفرين رواني در فرهنگ ديني سياسي و اجتماعي داخل كشور است كه به انفعال فرهنگي مذهبي و سياسي منجر مي گردد و نتيجه اش اباحه گري مذهبي ، نبود اخلاق ، سكولاريزم و مصرف زدگي در حوزه مسايل اتقتصادي كشور تبديل خواهد شد. جوزف ناي مي گويند: در قدرت نرم ديگران را ترغيب مي كنيم كه همان چيزهايي را بخواهند كه ما مي خواهيم.» دشمن در اين راه اهدافي چون كاهش فرهنگ سازي و هنجارسازي در نخبگان ايجاد مي كند و نارضايتي عمومي و اغتشاشات خياباني بر عليه نظام راگسترش مي دهد. و انگيزه و روحيه مقاومت و حماسه را از نيروهاي بسبجي و امنيتي كشور سلب مي كند. در اين طرح راهبردي از شبكه هاي سياسي براي هدايت و رهبري جريانها و شبكه هاي اجتماعي براي فعاليت و حركت به موقع مخالفان و شبكه هاي ارتباطي از طريق رسانه هاي موجود براي برقراري ارتباط و تأمين اطلاعات لازم و به موقع استفاده مي نمايد.

مقام معظم رهبري در اين باره مي فرمايند:

« من برنامه هاي استكبار جهاني عليه ملت ايران در سه جمله خلاصه مي كنم اول، جنگ رواني دوم، جنگ اقتصادي سوم، مقابله با پيشرفت و اقتدار علمي و . . .   دشمني هاي استكبار با ملت ما در اين سه قلم عمده خلاصه مي شود البته اينها را بايد دستگاههاي تبليغاتي و رسانه ها و شخصيتهاي سياسي بيشتر براي مردم توضيح دهند.»  مقام معظم رهبري مي فرمايند: « بزرگترين خبرگزاري و ايستگاههاي راديو و تلويزيون امروز در دست صهيونيست هاي سرمايه دار است كه بزرگترين كارخانه ها و معادن و بيشترين ثروتها را در اختيار خود دارند آن ها زنان و مردان را به فساد ، راحت طلبي ، تنبلي، مصرف گرايي و تن دادن به زندگي حيواني سوق داده اند تا از بيداري تعرض و مقابله و مثل آنها جلوگيري و امپراطوري اهريمن خود را حفظ كنند  تا با گسترش فرهنگ مطلوب استكبار جهاني ملت را از ارزش ها درخشندگي و فضايل انساني بيگانه كرده و آنها را به موجودات كاذب و مطيع و تسليم و غافل از ياد خدا تبديل كنند زيرا منافع آنها جز به اين طريق تأمين نخواهد شد.»  همچنين فرمودند: « دشمنان وجود دارند كه دين و استقلال ما و حتي ارزشهاي ملي و غير ديني ما را با ابزارهاي فرهنگي و تبليغي مانند فيلم، سينما، خبرسازي و جريان سازيهاي جهاني مورد تهاجم قرار داده اند و براي سست كردن پايه هاي آنها تلاش مي كنند بنابراين سازندگي كشور بدون توجه به اين مهم كار حكيمانه و عاقلانه اي نيست.»

منابع تهديد نرم :

تهديد نرم ، از يك طرف به اهداف و منظورها و از طرف ديگر با ماهيت قدرت نرم بر مي گردد كاربرد قدرت نرم، اثرگذاري بر افكار و ذهن ها با هدف تغيير و شكل دهي به ذهنيت هاي جديد مي باشد جلب نظر و قانع سازي ؛‌سرانجام تغيير رفتارها هدف نهايي در به كارگيري قدرت نرم در عرصه تهديد نرم است.

اهداف دشمن در تهديد نرم :

1-تضعيف روحيه خودباوري و مقاومت و ايجاد رعب و وحشت .

مقام معظم رهبري در روز اول سال 86 در مشهد مقدس در جمع مردم مي فرمايند:

« هدف از عمليات رواني دشمن » تضعيف روحيه ملت ايران و نشانه اي از استيصال دولتمردان آمريكايي است تهديد و ترساندن شيوه قديمي و هميشگي سلطه گران براي تضعيف اراده و عزم ملت ها و چپاول منابع كشورها بوده است.

2-ترسيم آينده اي تاريك و ايجاد روحيه ضعف نا اميدي و ناتواني در ملت ها

رهبر معظم انقلاب مي فرمايند: « هميشه دشمنان بيروني ملت ايران ، سعي كرده اند اين ميكروبها را در درون جامعه ي ايراني رسوخ دهند. « شما نمي توانيد » ، «شما قادر نيستيد». «آينده تان تاريك است» . افق تان تيره است ، «بيچاره شديد»، «پدرتان در آمد» ، سعي اين بوده است كه ملت ما را نا اميد ، كسل ، بي اعتماد به نفس ، تنبل و چشم به دست بيگانه بار بياورند.

3-شكاف بين وحدت قومي و مذهبي و تفرقه بين آنها در داخل كشور .

مقام معظم رهبري مي فرمايند: «  . . .  دامن زدن به اختلاف در داخل كشور ما، اختلافات قومي اختلافات مذهبي و شيعه و سني، اختلافات جناحي ، اختلافات صنفي و رقابت هاي صنفي را ترويج و تبليغ مي كنند در داخل مزدوران و ايادي هم دارند كه مقاصد آنها را در اينجا به شكل هاي گوناگون عمل مي كنند اينها شايعه پراكني مي كنند.  

4- ايجاد شك و ترديد در اذهان نسبت توانايي هاي خود

5-تخريب چهره ها فداكار نظام

6-واگذاري تمام ارزش ها براي رسيدن به دنيا پرست مدرن

7-ناكارآمدي دين در مسايل كشور

8-ترويج فرهنگ غرب بي بند و باري اخلاقي و لذت جويي مادي

9-ترويج روحيه مصرف گرايي و تجمل گرايي

10-سلب اعتماد مردم از نظام

11- استحاله از درون

عرصه هاي تأثيرگذاري تهديد نرم :

1-عرصه فرهنگي: تلاش دشمن تأثيرگذاري بر هويت ملت ها است ايجاد جهان بيني همراه با ترديد نسبت به فرهنگ خودي و بيگانه نمودن  آن در رفتار و افكار انسانها مطابق بر اهداف خودشان با استفاده از ابزارهاي نوين. تغيير الگوهاي رفتاري همراه با تهديد به شكلي غير محسوس و نامرئي در انديشه ها و باورها در سطح همه، افراد جامعه . مقام معظم رهبري مي فرمايند: « دشمن از راه اشاعه ، فرهنگ غلط فساد و فحشاء سعي مي كند جوان هاي ما را از دست ما بگيرد كاري كه از لحاظ فرهنگي دشمن مي كند نه تنها يك تهاجم فرهنگي بلكه بايد گفت يك «شبيخون فرهنگي» يك «غارت فرهنگي» و «يك قتل عام فرهنگي» است امروز دشمن دارد اين كار با ما مي كند.

2-عرصه سياسي : در اين عرصه دشمن تلاش مي كند با ايجاد تفرقه و نفاق بين اقوام جامعه تحريك روحيات ملي و مذهبي بتواهند بر اهداف خود فائق آيد در اين راستا با سلاح نرم ، تحريك تحريف و آشوب راهبردهاي اصولي برنامه ها مدون و از پيش تعيين شده براي اهداف خود از عوامل داخلي و خارجي كمك مي گيرد. و جايگاهي نفوذي در بين بعضي از افراد در مراكزهاي فرهنگي و مطبوعات و رسانه ها طبق نظر خود پيدا مي نمايد. و در اين عرصه به بحرانهاي داخلي از طريق عوامل ذي نفوذ دامن مي زند. مهمترين تهديدات دشمن در عرصه سياسي حول و حوش انتخابات بود كه به صورت بارز ظهور پيدا نمود. حضور غير محسوس  دشمن در جنگ نرم در ايام انتخابات دهم رياست جمهوري در كف خيابانها و زير سوال بردن ارزشها، در قالب « اصل انتخابات» به بهانه تقلب ، دروغ گويي و خدشه دار نمودن حيثيت نظام اسلامي در عرصه داخلي و بين المللي بوده است.مقام معظم رهبري در اين باره مي فرمايند: به اعتقاد من با تحليل من اين مسئله از بعد از انتخابات يا روزهاي حول و حوش انتخابات شروع نشده اين از قبل شروع شده اين از قبل طراحي شده برنامه ريزي شده  . . . . . . . اين جريان چه پيش قراولاني داشته باشند چه نداشته باشند يك جرياني بود طراحي شده ، تصادفي نبود...  »

3-عرصه اقتصادي : ارزش بودن اقتصاد اسلامي در نظام ما و يكي از اهداف مهم نظام اقتصادي اسلام بر پايه عدل و قسط و سه تعبيري عدالت اجتماعي است. اقتصاد اسلامي مبتني بر جهان بيني توحيدي فرهنگ انقلابي و اسلامي است از اين رو دشمن درصدد است با تهديدات خود با جوسازي و مغلطه كاري در جهت تحريك افكار  عمومي نسبت به ضعف و تبعيض اقتصاد كشور در جهت توليد توزيع و مصرف به ايجاد تنش و اعتراض دست يابد. و فقر و محروميت را بيشتر جلوه دهد و در تحريك جامعه تلاش نمايد.

 توانمندي جامعه از قدرت نرم : رمزماندگاري ملت و دولت ها و پويايي تمدن ها در دو چيز است؟

1-دستيابي به قدرت نرم بيشتر                                 2-مقابله با تهديدات نرم دشمن

يكي از برجسته ترين مظاهر قدرت ملي، قدرت نرم است كه منبع اين قدرت ، فرهنگ و زير ساخت هاي فكري ، ارزشي و هنجارهاي يك كشور مي باشد.

در جمهوري اسلامي ايران:

1-در حوزه ارزش ها: رعايت ارزش هاي اسلامي و پيگيري عدل اسلامي مدنظر است

2-در حوزه دانش ها: تكيه بر استعدادهاي انساني ملت و نيروهاي خالص و مخلص آن

3-حوزه بينش ها : رهايي از وابستگي هاست.

هر چند فرهنگ داراي حوزه هاي استراتژيك ملي، و دفاعي است كه در سه سطح ، راهبردي و مياني و تاكتيكي بر توانمنديهاي ذهني و ارادي نخبگان و مردم و نيروهاي دفاعي و امنيتي يك كشور تأثير مي گذارد در كل امنيت ملي يك كشور فضايي كه افراد جامعه در چارچوب آن اهداف و ارزش هاي حياتي خود را در برابر تهديدات داخلي و خارجي حفظ مي كنند شامل سه محور كلي است.

1-سرزمين و خاك

2-انديشه و آرمانهاي يك نظام سياسي

3-حاكميت

هر نظام سياسي براي حفظ و بقا و تداوم اهداف خود نيازمند :

1-رهبري عادل و آگاه به مقتضيات زمان

2-ثبات سياسي و وحدت و انسجام ملي

3-افزايش مشروعيت سياسي نخبگان و رهبران يك نظام

4- توانايي هاي ملي و مذهبي در ايجاد انسجام سياسي و برخورداري از حمايت هاي ملي

5- رضايت مندي و قدرت اقناعي سازي در افكار عمومي

اگر دولتي نتواند در حوزه هاي داخلي و خارجي اين قدرت سياسي را حفظ نمايد بدون ترديد دچار بحران ها و تهديدات مختلف سياسي فرهنگي مي شود.امام علي (ع) مي فرمايند: « ارزش و اعتبار قدرت ، در به ياد داشتن حق و دفع باطل است.» نهضت پيامبر اعظم كه در دل جمعيتي خشونت طلب و ستيزه جو ايجاد شد بيش از هر چيز متكي به عوامل نرم قدرت بود. در جنگ بدر قدرت نرم و عوامل معنوي و فرهنگي ، بود حقانيت پيامبر، اعتقاد و اعتماد به فرمانده خود ، امدادهاي غيبي، ايمان و صبر و استقامت ، روحيه شهادت طلبي ، اعتقاد به بهشت جاويد و رعب و وحشت مشركان از عوامل پيروزي مسلمانان بود.

« ان الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفاً كانهم بنيان مرصوص»

شعار آنان چنين بود « كن موقنا تكن قوياً »

«يقين داشته باش تا قدرتمند شوي»  

قدرت نرمي كه امام سجاد (ع) در مقابله با دستگاه جور پس از شهادت پدر بزرگوارتان به صورت مخفي و تقيه عهده دار مسئوليت امامت بودند با وجود جوّ ، اختناق و شديد دستگاه جور پس از شهادت امام حسين (ع) فعاليتهاي خود را قالب قدرت نرم دعاو نيايش در عرصه مبارزاني خود با حكومت جور انجام مي دادند. نمونه اين قدرت نرم « صلوات » بود: « رحمت خدا بر پيامبر و آل او » پيامي كه در بيشتر دعاهاي صحيفه سجاديه به چشم مي خورد . در عصري كه حاكمان مستبد به چهره دين متصدي امور مملكت شده بودند و مقبوليت و مشروعيت خود را در قبال كرامتهاي دروغين به خود آذين بسته بودند و در خاموش ساختن حقانيت امامت و حكومت اهل بيت نام و ياد خاندان پيامبر را محو كرده بودند در اين راستا اما سجاد (ع) با مطرح ساختن دعا و نيايش و عنوان نمودن صلوات در استجابت دعا از جمله حركتي نرم در قبل مناجات و پيامي حماسي بود كه به كار مي بردند:

رب صل علي اطالب اهل بيته الذين اخترتهم لامرك وجعلهم خزنه علمك و حفظه دينك و خلفائك في ارضك و حججك علي عبادك و طهرتهم من الرجس والدنس تطهير بارادتك  . . .  )  

« پروردگارا ! بر پاكان خاندان محمد صلوات بي شمار باد بر آن پاكدامنان و پاكدان رحمت فرست كه كليد داران خزانه علم تو و نگهبانان دين تو مظاهر كامل تو در زمين و حجتهاي فروزان تو بر بندگان  تو باشد تو هم آنان را برگزيده اي و هم از پليديها بر كنارشان داشته اي.

آگاهي و بصيرت ضرورت مقابله با جنگ نرم :

جنگ نرم با ايجاد القائات و شبهات آغاز مي شود و به صورت تدريجي پايه هاي اصلي و ريشه هاي اصولي را هدف قرار مي دهد و آن را از درون تهي مي كند در اين جنگ نرم تبليغات رسانه اي به عنوان پشتيبان اصلي و همور كننده بستري براي رسيدن دشمنان به مقصود است. براي مقابله با جنگ نرم دشمنان تقويت بينش سياسي و معنوي وحدت محور، پيروي از ولايت فقيه از مهمترين راهكارهاست .امام علي (ع) در فرازي از خطبه 153 نهج البلاغه ضمن تأكيد بر اينكه انسانها نجات يافته از ضلالت و گمراهي همان انسانهاي اصل بصيرت هستند سه ويژگي را بر مي شمارد:

« فانما البصير من سمع فتظرو نظر فابصتروا انتفع بالعبر »

« بصير كسي است كه هر آنچه را مي شنود در مورد آن فكر مي كند وقتي نگاه مي كند دور انديش است و نه ظاهر بين و از گذشته و تاريخ عبرت مي گيرد. »

امام سجاد (ع) در فرازي مي فرمايند:« ولا تبتليني بالسل عن عبادتك و لا العمي عن سبيلك»

بارالها مرا در عبادت و بندگيت به تسامح و بي رغبتي مبتلا منما و پيمودن صراط مستقيمت مرا گرفتار نابينايي قرار مده. » آري ! آگاهي كامل و بصيرت ملت ايران مهمترين ضرورت پرداختن به جنگ نرم مي باشد مردم بايد بتوانند دشمنان و ابزارهاي آنان را بشناسند و راههاي مقابله با آنان آگاه شوند كه اين آگاهي از طريق پيوند عهد و پيمان با ولي فقيه است كه در همه حال هوشيار و بيدار مي باشد.مقام معظم رهبري درباره تحليل سياسي مي فرمايند:  «بايد قدرت ديد حقايق سياسي در مردم به وجود آيد تا در برخورد با جريان ها و حوادث سياسي گيج نباشند اگر مردم قدرت تحليل داشته باشند اين مملكت و انقلاب را بيمه و تضمين مي كند. »       

همچنين مي فرمايند:  «بايد روح سياسي گري و اهتمام به سياسي گري و اهتمام به سياست به مردم دميده شود اگر مردم و جامعه اي سياسي بودند آسيب پذيرشان كم خواهد شد و مستقل خواهند بود هر سياسي را كه خودشان اتخاذ كنند اجرا مي شود اگر مردم يك جامعه اي سياسي نبودند به اين معنا كه قدرت فهم و تحليل درك سياسي نداشتند بر سر آنها همان بلايي خواهد آمد كه امروز بنگاههاي بزرگ خبري درصدد هستند كه بر سر بخشي از مردم دنيا بياورند ديگر خودشان تصميم گيرنده نيستند و هر چند به آنها تلقين شود همان را انجام مي دهند. » آگاهي كامل و بصيرت مهم ترين ضرورت در مقابله با تهديد نرم دشمنان است. مردم با بتوانند دشمنان و ابزارهاي آنان را بشناسند و راههاي مقابله با آنان را آگاه شوند . اگر ناآگاهي در مردم باشد. غفلت مردم در مقابل تهديدات دشمن باعث ايجاد شك و ترديد و دو دلي نسبت به حوادث ها مي گردد. رسانه ملي جمهوري اسلامي مي توانند در آگاه سازي و خدمت رساني عليه ترفندهاي دشمن كمك كنند. دشمن در جنگ نرم با ابزار اينترنت و ماهواره و . . .  با دروغ پردازي سعي در تشنج افكار عمومي دارند، روشنگري ، آگاهي و دقت در رعايت گفتار در ميان مسئولان و نخبگان نظام در مقابله با ترفندهاي نرم دشمنان موثر است.رهبر فرزانه انقلاب در ديدار خبرگان رهبري فرمودند:  « وقتي دشمن آشكار و بدون پرده پوشي در بلواهاي بعد از انتخابات حضور داشت  چگونه مي توان اين حضور واضح را انكار كرد بنابراين بصير بسيار مهم است زيرا وجود آن در افراد باعث تغيير خيلي از رفتارها خواهد شد.همچنين ايشان مي فرمايند:نخبگان و خواص بايد در فتنه با بصيرت به روشنگري جامعه بپردازند و بسيار مراقب باشند زيرا برخي اوقات سكوت و كنار كشيدن آنان كمك به فتنه است. بي بصيرتي بعضي افراد جامعه از جمله نخبگان در روزهاي انتخابات دهم رياست جمهوري باعث گرديد. در اين جنگ نرمي كه دشمنان از همه ي ابزارها و امكانات مرئي و نامرئي خود براي ايجاد شبهه و جلوه دادن كارهاي غلط و باطل به صورت صحيح و حق با شعارهاي فريبنده اي مانند دفاع از مردم حقوق بشر ، قانون گرايي توانستند حتي با شعار دفاع از اسلام به اسلام حمله ور شوند و در مقابل راه امام (ره) و شهدا با شعار خودشان به مخالفت بپردازند و ارزشها را زير سوال ببرند.

 منبع : http://www.ido.ir



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط نفر مجموع امتیاز :

درباره : [Post_Cat_Title] ,

l

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته
» سپاه پاسداران جان بر کف »» جمعه 29 اسفند 1399
» ماهواره های ایرانی »» چهارشنبه 12 آذر 1399
» اقتصاد مقاومتی »» جمعه 31 مرداد 1399
» وظیفه ما در سال جهش تولید چیست ؟ »» جمعه 30 خرداد 1399
» ضرورت رونق تولید در شرایط تحریم »» جمعه 30 خرداد 1399
» تأثیر انقلاب اسلامى بر پیشرفت‌هاى آموزش و پرورش »» شنبه 13 اردیبهشت 1399
» هنر انقلاب؛ جرئت دادن به پیر و جوان »» شنبه 13 اردیبهشت 1399
» بیماری غربزدگی »» یکشنبه 31 فروردین 1399
» فناوری نانو »» پنجشنبه 29 اسفند 1398
» بلایی به نام اصلاحات »» شنبه 07 دی 1398
آمار کاربران


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ایران ماندگار مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

ایران ماندگار